17:03:41/

Y.D.F.S

Allmänt / 2011-05-16

Lisa fixar Cornelias klänning

Mika

Alla modeller i väntan på att gå ut

Jag hade på mig världens snyggaste klänning med världens coolaste rygg

Vid catwalken

Lisa som sydde kläderna

Snygga tjejer efter showen påväg till Mc Donalds

Herregud, igår gick jag modell för kläder som Lisa, min förra klasskamrat sytt och det var så sjukt kul! Jag velade fram och tillbaka om jag skulle gå eller inte, då jag höll på att drunkna i plugg hemma, men sen bestämde jag mig för att gå. Det var ett event i brunogallerian på söder, där unga designers skulle visa upp deras kläder på Young Designers Fashion Show. 

Nervös som aldrig förr packade jag ihop mina saker, lämnade plugget och åkte in mot stan och hade ingen aning om vad som väntade, bara att jag skulle gå på catwalk i Lisas kläder. På väg dit mötte jag upp Malin och vi gick tillsammans till Bruno gallerian. Där var det redan modeller som bytt om och jag och Malin fick våra outfits. Innan klockan 19.00, då allting började, hade vi ett genrep och mitt hjärta har aldrig slagit så fort som efter det. Sedan, vid klockan 20.00 drog allt igång och kön med alla modeller som stod och väntade på sin tur backstage blev mindre och mindre. Till slut var den min tur och jag gick upp för trappan och ut mot strålkastarna, ensam, på catwalken. Där var det fullt med publik och flera kameror riktades mot mig. Där framme posade jag, vände sedan om och gick mot en gång där alla fortsatte kolla på mig. Det var en så sjuk känsla att vara där uppe och så himla kul att ha gjort det! Jag är så glad att jag bestämde mig för att ta mig dit tillslut, så sjukt värt!

Efter åt vi på Mc Donalds som riktiga modeller och jag begav mig sedan mot ett ställe i stan där Gustaf och hans kompisar var. Sen åkte vi hem till mig! Jag fattar fortfarande inte att jag gjorde det. Tacktack Lisa och alla som gjorde kvällen så sukt kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0