22:18:03/

Julia Roitfeld at Theselby

Inspiration / 2010-04-06






Gick in på sidan Theselby. Sjukt kul att kolla på olika inredningar. Paris, New York, London, Milano och många fler ställen finns det foton från. Jag längtar tills jag får inreda min egen lägenhet. Det kommer nog ta ett tag innan det sker, först ska man ha en lägenhet också, men den som väntar på något gott!
Julia Roitfelds våning på Manhattan är det ni ser ovanför. Herregud vilken dröm! Exakt såhär vill jag bo när jag blir äldre. En våning i New York med den inredningen och alla underbara tillbehör, som kranen, gamla fotografin, en Louis Vuitton stol och sist men inte minst en gigantisk garderob. För att komma till bilderna på hennes hem klickar ni bara här!

KISSES & HUGS

Kommentarer
Postat av: Ewezi

Härliga bilder!

2010-04-07 @ 11:38:06
URL: http://ewezi.blogg.se/
Postat av: Ellen (ellerenellen.blogg.se)

Tack så mycket, fina! Det värmer :) Om du inte redan följer med bloglovin' rekommenderar jag dig att börja göra det, så att du inte missar några nya bilder :)



Hoppas du har det fint!

2010-04-07 @ 12:17:41
URL: http://ellerenellen.blogg.se/
Postat av: Ellen (ellerenellen.blogg.se)

Självklart finns det fördelar med att fotografera med system. Men det jag ville få fram var att kameran inte är det viktigaste, för det är det hemskt många som tror :)



Jag fotograferar mest med ett 17-70mm F2,8-4,5, men jag har även ett 50mm F1,8 :) Jag fotograferar alltid helmanuellt eller halvmanuellt (M eller A), så mitt tips är att försöka lära sig det :) Att fotografera på Auto är fruktansvärt tråkigt, eftersom bilderna sällan blir som man själv vill. Så försök lära dig ställa in allt manuellt :)



Hoppas du har det fint!

2010-04-07 @ 12:30:37
URL: http://ellerenellen.blogg.se/
Postat av: Ellen (ellerenellen.blogg.se)

Eftersom kameran ställer in allt själv med Auto så är det klart att det blir fint, eftersom kameran alltid strävar efter bästa resultat :) Det är lite det som är trixet med att fotografera manuellt, att man måste lära sig att göra exakt samma saker som kameran annars skulle gjort :)



Nja, såhär på rak arm vet jag det inte. Men jag kan tänka mig att det är för att du inte riktigt fått grepp om dom manuella inställningarna :) Men som sagt, jag är inte säker.



Kram!

2010-04-07 @ 12:40:56
URL: http://ellerenellen.blogg.se/
Postat av: Ellen (ellerenellen.blogg.se)

Det är ingen fara :D



Jo, det har du i och för sig helt rätt i. Hm, knepig situation det där! Jag fotograferar en del på A, och mina bilder blir helt ok, så jag vet faktiskt inte riktigt vad det kan vara då. Fotograferar du i RAW-format? RAW-bilder är ju lite mer grådassiga, eftersom det är meningen att dom sk redigeras :)



Kram!

2010-04-07 @ 12:46:06
URL: http://ellerenellen.blogg.se/
Postat av: Förvirrade Morsan

sv; tack=)

2010-04-07 @ 13:02:22
URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/
Postat av: Idalunder/Ellen Relander

Hej!



Jag såg din kommentar på ellerenellen.blogg.se. Jag hade lite det problemet förut, men sen upptäckte jag att man kan ju ha sina egna specialinställningar i kameran, i alla fall i min Canon eos 400D. Om du har canon är det "picture styles" som man kan anpassa och dom ändrar man i "menu"!

2010-04-07 @ 13:02:37
URL: http://idalunder.blogg.se/
Postat av: Idalunder/Ellen Relander

På min kamera finns det Picture styles som är typ standard, portrait, landscape, monochrome osv. De är förinställda men man kan ändra på dom i meny. Man kan ändra skärpa, kontrast, mättnad och färgbalans. Sen finns det utöver portätt, lanskap och de där tre stycken som de döpt till "User def. 1", "User def. 2" och "User def. 3" där är det nog meningen att man ska ändra inställningarna helt och håller själv under menyn.



Det skulle förvåna mig om det inte finns några mostarigheter i Nikonkamerorna. Jag googlade lite på det och hittade dethär:



Image optimization options: The D40X's image optimize setting lets photographers adjust color, contrast and sharpening, as well as other image settings, according to the type of scene or output desired. Settings include: normal, softer, vivid, more vivid, portrait, custom and black and white, each of which are automatically adjusted based on sophisticated Nikon algorithms or user-selected settings for optimum results.



Kolla om det finns nåt som heter "Image optimization" i kameran!

2010-04-07 @ 13:45:10
URL: http://idalunder.blogg.se/
Postat av: Idalunder/Ellen Relander

Ingen orsak! :D

2010-04-07 @ 14:03:04
URL: http://idalunder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0