20:43:52/

you know, i got it from that barda

Fotografi / 2008-12-16






jag har sminkat mig med sotade ögon och jag lyckades! Det måste ha sett roligt ut egentligen. Jag hade Bardas sminkskola från youtube på datorn och sminket och spegeln framme och följde hans råd, haha. Kan ju sammanfatta hur jag gjorde om någon vill veta det :)
Först så tar du foundation/puder på ögonlocken och under ögat för att ögonskuggan inte ska fastna mellan vecken. Sedan tar du en mörk, men inte alltför mörk ögonskugga (jag har grå) och arbetar med penseln närmast fransrötterna och arbetar utåt. Du ska ha ögonskugga på hela locket. Sen så tar du ögonskuggan under ögonen och arbetar från mitten av fransrötterna och målar sen ihop det med det på ovansidan. Sen tar du en mörk (jag tog svart) ögonskugga och arbetar in närmast fransrötterna, sen mascara, VOILAA!
PUSS MINA SMULTRON!!

Kommentarer
Postat av: Martina

jätte söta bilder, och dte du skulle ha på skolavslutningen var verkligen perfekt :)

2008-12-16 @ 21:08:26
URL: http://klarasochmartinas.blogg.se/
Postat av: Rohan

Riktigt fin sotning!

Jag ska absolut prova samma på fredag när skolan är över och jag vill vara riktigt fin under sista provet och en runda på stan.



Riktigt bra tips :)

2008-12-16 @ 22:10:51
URL: http://rohans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0