21:41:16/

idioti

Allmänt / 2010-12-09
Såna här inlägg har ni sett förut men jag kan inte hålla mig. Jag förstår mig verkligen inte på vissa människor. Speciellt inte dessa fega idioter som sitter bakom datorskärmen och slänger iväg kommentarer till människor de inte känner. Jag finner ingen logik alls, vad tjänar man på att skicka iväg anonyma elaka kommentarer? Alla vet vi att det är osäkra människor som inte har något bättre för sig och jag tycker synd om dem. Jag har ett litet tips till er: skaffa er ett liv. Gå fan inte in på min blogg och släng elaka kommenterer till mina vänner.

Det här är min blogg och här lägger jag upp saker som rör mig och betyder mycket för mig. Speciellt mina vänner, det bästa och finaste jag har. Jag älskar att fota och när jag har fotat tänker jag direkt att det ska upp på bloggen för att jag tycker om att dela med mig av mina fotografier och visa er mina fina vänner. Jag kräver ingenting tillbaka, men ni vet att jag blir glad över varenda liten positiv kommentar jag får och har tur att nästan aldrig få någon negativ. Men när man får en elak kommentar, medför det så mycket ilska och tar så hårt. Varken jag eller den som fått kommentaren riktad mot sig mår bättre av det och jag antar att idioten bakom datorskärmen som skrev kommentaren inte heller gör det.

Nu är det inte riktat mot mig, men mot min vän och jag mår dåligt av att veta att det finns såna människor där ute som ens lägger energi på att gå in på en blogg för att skriva elaka kommentarer. Du som skrev kommentaren, gör mig en tjänst. Gå inte in på min blogg och tänk efter en extra gång innan du skriver något på något annan ställe, det sårar.

Kommentarer
Postat av: emma

BRA skrivet!

2010-12-10 @ 10:14:47
URL: http://emmaklindh.blogspot.com
Postat av: Mort

jag höll på att äta mitt rövsmör när jag läste det här, som om jag inte redan var äcklad. MEN NUUUUUUU, du är fan i mig en patetisk jävla själ som sneblickar folk VAAAARJE dag i skolan och här sitter du och skriver ett inlägg om idioti.



Ps, snällaaa skriv ett inlägg om mig också! Snälla bry dig om mig också, dina blickar penetrerar min själ inne i matsalen. XOXO TILA

2010-12-10 @ 13:16:14
Postat av: Anonym

Rövsmör? EUHhhh.../ wwi ligan

2010-12-10 @ 13:46:23
Postat av: WWI-ligan

måste fan fråga.. hur fan smakar rövsmör?...

2010-12-10 @ 13:47:37
Postat av: wwi ligan

åhhv ad äcklig tjej som har testat rövsmör usch förstår inte hur du ens orkar läsa hennes blogg om du bara ska klaga skaffa ett liv lile tönt

2010-12-10 @ 13:47:48
Postat av: Anonym

hej TILA,

vilket namn, smeknamn föresten... Haha!

Kan inte du snälla knuffa josefines bricka så hon tappar allt i matsalen nästa gång hon ger dig sneblickar, SNÄLLA!!



/ en tjej som också får sneblickar

2010-12-10 @ 13:52:06
Postat av: Josefine

Gulligt av dig att gå in på min blogg! Skulle dock uppskatta om du pratade med mig om du upplever mig så, istället för att skicka en anonym kommentar. Pusshej!

2010-12-10 @ 13:56:00
URL: http://essymariajosefine.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Svar till Mort: Men seriöst har du inget annat att göra än att sitta och skriva saker som inte ens stämmer? Jag antar att du inte känner Josefine, då hon är en av de roligaste, snällaste och snyggaste tjejerna som finns. Om du hade känt henne hade du aldrig fått för dig att skriva någonting sånt som du skrev. Anledningen till att hon skrev inlägget om idioti var för att någon feg och osäker person hade kommenterat taskiga saker om hennes vänner. Detta visar bara att hon ställer upp för sina vänner. Som vi redan vet handlar det ofta om osäkerhet och avundsjuka om man orkar skriva onödiga kommentarer. Jag hoppas att du en dag får turen att lära känna Josefine, isf kommer du verkligen inse hur vänner ska bete sig mot varandra, och det verkar du behöva! Tack på förhand :)

2010-12-10 @ 14:02:47
Postat av: .

Man vet ju utan tvekan vad det är för äckliga jävla horungar som kommenterar så här, stick för helveteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

2010-12-10 @ 14:19:20
Postat av: WWI-ligan

Rövsmör?!?!?! låter ganska gott faktiskt! Hur gör du för att smaka på det? Funderar på att smaka :).

2010-12-10 @ 15:53:43
Postat av: Josefine

Haha vafan wwi-ligan slutaa!

2010-12-10 @ 17:09:35
URL: http://Http://essymariajosefine.blogg.se
Postat av: Hassan

Asså säg inte att någon ska gå fram och snacka med dig när allt du gör själv e att stirra som en idiot på folk så att ögonen ploppar ur skallen på dig!

2010-12-10 @ 18:06:15
Postat av: Josefine

Det är ganska intressant att ni skriver det här i min blogg eftersom att jag inte har en aning om vilka ni är, ni går ju uppenbarligen i min skola så ni får gärna börja med att säga vad ni heter?

2010-12-10 @ 18:22:47
URL: http://Http://essymariajosefine.blogg.se
Postat av: Random

NI E LÖJLIGA ALLHIHOPPA !

Josefine so skrivit inlägget, skit i kommentaren. Och när du väl skriver det du skrivit ".. sitter bakom dataskärmen, fega .." osv.. DU gör inte direkt en annan sak som skriver skit om DEM i din blogg nu.

KOmmenteraren från inlägget innan - omoget gjort.

2010-12-10 @ 18:28:36
Postat av: Josefine

Såklart jag försvarar min vän som tar illa upp av en kommentar som en anonym person har skrivit.

Jag tycker det är riktigt barnsligt att föra den här konversation på min blogg, därför ber jag dem att prata med mig i stället för att kommentera här.

2010-12-10 @ 19:18:46
URL: http://Http://essymariajosefine.blogg.se
Postat av: frida

den här konversationen borde inte ens behöva äga rum.

din blogg är fantastisk josefine, dina bilder otroligt vackra och du & dina vänner är så grymt snygga! jag tycker det är rätt att du säger ifrån, att det inte är okej att kommentera sådär om dina vänner. ingen har rätt att kränka en annan människa, vare sig det är på internet eller irl. internet är så dåligt på det sättet, det är så lätt att slänga ur sig saker och samtidigt vara anonym. kan man inte stå för det man tänker ska man inte heller skriva det, särskilt inte om det är menat för att kränka.

så till de som tänker skriva fler elaka/kränkande kommentarer, håll de åsikterna för er själva istället. jag tror inte att någon annan här vill varken höra dem eller veta av dem överhuvudtaget.

vad är meningen med att göra varandra illa?

kramar till dig josefine!

2010-12-10 @ 21:15:20
URL: http://skarpt.blogg.se/
Postat av: Ida

Ursäkta men jag fattar verkligen inte varför ni som har någonting negativt att säga till josefine eller något om josefins vänner inte kommenterar med erat namn??! för det första så verkar ni ju bry er för att hon "tittar snett" på er i skolan så varför inte bara säga vem ni är så att hon kan sluta titta på er i huvud taget?. Varför ska man inte kunna stå för det man tycket om man känner sig obeväm på något sätt. Det är ju bara om man säger sitt namn och vågar stå för den man är som personen i fråga (josefine) kan förbättra sig . Sen för det andra så tycker jag att det är lite töntigt... vissa råkar faktiskt bara titta snett på folk utan anledning och jag förstår varför josefine blir lite irreterad för hon är verkligen en glad person som enligt dem som känner henne är allt utom en bitch! så för mig är det inte konstigt att hon säger ifrån för om folk dömmer en från ens utsida och inte insida så är det självklart att man blir irreterad och speciellt om personen inte vågar säga vem dem är!!! Så till er som kommenterar anonymt gå och skaffa er litet mod och säg ert namn så kommer ni sluta att må dåligt över alla "blickar" eftersom ni antagligen bryr er eftersom att ni kommenterar på hennes blogg och allt! <3

2010-12-10 @ 21:43:38
URL: http://doublefashion.blogg.se/
Postat av: matilda

Jag satt precis och skrev världens längsta kommentar. Som sedan försvann ut i cyberrymden när mitt internet laggade...

Jag håller med Ida på alla punkter. Jag tycker synd om de som orkar sjunka så lågt och inte vågar ta en diskussion på ett mänskligt sätt. Bläää jag blir spyfärdig. Och jag har inte ens ätit något jävla rövsmör eller vad det hette.

Jag vill egentligen inte blandas in i den här diskussionen men jag kan inte låta bli att ställa upp för min bästa vän när andra personer beter sig så illa mot henne. Så som hon ställde upp för Mathilde i inlägget under.

Personen som kommenterar att Mathilde är ful, kan inte vara annat än jävligt ful själv. Fast på riktigt. Det är min slutsats, för det borde vara skönt att klanka ner på en riktigt het brud då. AVUNDSJUKA! Det måste vara jobbigt att lida av så grov avundsjuka att man inte ens klarar av att tala om vem man är. Då borde man vara rädd och feg för kommande följder också. Jobbig kombination asså. Jag tycker synd om er. Sök hjälp...

Vill ni få ett slut på "blickarna", se till och lös det då. Istället för att göra en höna av en fjäder och blanda in en massa andra personer på köpet. Säg det rakt ut, person till person.

Våga ta det här på en mänsklig och mogen nivå, istället för att hoppa på någon, ni antagligen inte känner på ett sånt här sätt. (I detta fall, tjejen som jag känner bäst).

Det är antagligen enklare än ni tror att bli av med ett sånt här missförstånd. Våga stå för vilka ni är och prata med Josefine på riktigt. Det blir skönast för alla. Lycka till! Puss och kram!

2010-12-11 @ 10:53:35
URL: http://paulsdotter.blogg.se/
Postat av: Dr.Galén

Hassan du verkar söt, mobilnummer?

2010-12-13 @ 10:31:03
Postat av: Sara

Alltså vad håller ni på med ni som klankar ner på Josefine? Klart hon försvarar sin vän. Vad är probelmet? dra härifrån om ni tycker det är så "dålig stil" av henne att försvara sin vän. Sen kan ju ni som skriver taskiga saker om Josefine anonymt först och främst säga vilka ni är och sedan snacka med henne i verkligheten. Att ni kommenterar här visar ju bara att ni är fega och inte vågar säga till i verkligheten.

2010-12-13 @ 20:26:36
URL: http://citysixteen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Att ta upp det, gör väll bara saken värre eller? Folk kommer aldrig sluta klanka ner på andra, för att få sig själv känna sig bättre, och därför hade det väll varit bättre att ta bort kommentaren så fort som möjligt. Nu ger du ju dem, den uppmärksamheten de vill ha, det dem strävar efter, när dem skrev kommentaren från första början.



Det finns något som kallas för hjärnkapacitet, du gör bra i att använda den.

2010-12-21 @ 10:58:39
Postat av: josefine

Jag håller med, men jag kände ändå att jag ville säga ifrån när det gäller min vän som blev sårad. Nu släpper vi det här och jag kommer inte ge dem mer uppmärksamhet!

2010-12-22 @ 19:26:34
URL: http://essymariajosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0