13:23:03/

Tisdag

Fotografi / 2010-04-06

Bild från flygplanet, taget och redigerat av mig

Lov är skönt. Riktigt skönt. Nackdelen är dock att 99% av alla vänner är borta och jag är hemma. Igår fikade jag med Olivia, var med Matilda i förrgår och de är typ de enda som är hemma. Senare i veckan kommer dock vänner hem jag ska passa på att träffa!
Nu skulle jag vilja ut och fota, men det finns ingenting roligt att fota, jag har inte sett några vilda blommor i år, har ni? Jag borde egentligen plugga, dvs. läsa en bok på över 300 sidor och plugga till idrottsprovet, men det är ju svårt att ta tag i dessa saker.

Gud vad jag bara babblar nu, väldigt onödiga saker, menmen. Nu ska jag förska komma på någonting att göra idag, haha! Det är fint väder idag, får faktiskt lite smått ångest av att vara inomhus.

PUSS

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

hoppas du har en fin dag!

2010-04-06 @ 15:51:35
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Karin

Fin bild, Vad har du använt för pogram när du redigerat det där? :)

2010-04-07 @ 14:30:03
URL: http://karinkarltun.blogg.se/
Postat av: Josefine

Karin: Jag har använt mig utan photoshop där jag har lagt in en bild på stjärnor/rymden och sedan minskat opaciteten, så att bilden nästan blir genomskinlig och bara stjärnorna träder fram. Sen har jag lagt in bilden i photoscape och ökat kontrasterna, så att det skiftar med blått/rosa :) Jag har hört av min vän Matilda att man kan göra båda sakerna i photoscape.

Det är ett bra redigeringsprogram som du laddar ned gratis, där kan du experimentera dig fram :)

2010-04-07 @ 14:54:35
URL: http://essymariajosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0